3C870EFA-A80A-4532-B925-ADD1D13F5730_1_201_a

Nynne Larsen: “Jeg følte mig oprigtigt forstået” – udskiftning af implantater og fedtsugning af hofter

Influencer og studerende, Nynne Larsen, kom til os fordi hun ønskede at få en faglig vurdering af sine brystimplantater og mulighed for at få en fedtsugning.
Herunder kan du læse om Nynne overvejelser og tanker før under og efter forløbet.

Hvorfor ville du gerne have en brystoperation?
Jeg havde ønsket mine bryster mindre, primært fordi de gav mig rygsmerter, men også fordi jeg følte, at de ikke rigtig passede til mig længere. Da jeg fik dem lavet første gang, var jeg 21, og jeg elskede bare opmærksomheden og tænkte, at større var bedre.

Men jeg er bare et helt andet stadie i mit liv. Jeg var træt af at føle mig begrænset i mit tøjvalg og ønskede bare at kunne hoppe i en skjorte eller kjole uden at føle mig vulgær.

Mange sagde, at jeg burde vente med at ændre dem, indtil jeg har fået børn, men det er ikke noget, der står på min dagsorden lige foreløbig. Hvorfor gå og være utilfreds med noget, når jeg har muligheden for at ændre det? Jeg var virkelig træt af mine bryster, og det gik virkelig op for mig til min søsters fest, hvor jeg følte mig som om, jeg skulle på job som stripper til en 18-års fødselsdag. Det fik mig til at tænke, at nu er det nok!

Så jeg tog springet og bookede en konsultation hos Roskilde Privathospital. Jeg havde en ærlig og god snak med Javed, plastikkirurgen, og jeg følte virkelig, at han lyttede til mig. Han kom med ærlige råd om, hvad der ville se godt ud, og hvad der ikke ville. Det var dejligt med ærlig feedback. Jeg gik derfra med en boblende glæde i maven.

Hvordan var dine tanker til forundersøgelsen?
Det var enormt rart at tale med en fagperson omkring mine overvejelser, da jeg lige “frygtede”, at jeg blot var for forfængelig. Javed spurgte ind til mine overvejelser og var så god at sparre med. Jeg følte mig rigtig forstået. Det gav mig sådan en ro i maven. Det er virkelig den bedste beslutning, jeg har taget for mig selv længe.

Hvilke operationer har du fået lavet?
Jeg har fået udskiftet mine gamle implantater, fået et brystløft og en fedtsugning på hofterne.

Hvorfor ønskede du også en fedtsugning?
Jeg er fra naturens side født uden talje, derfor var det nærliggende at få en fedtsugning i sammen ombæring.

Havde du opfølgende operationer i forløbet?
Ja, jeg fik en re-operation, fordi der lige var nogle småting der skulle korrigeres. Det gjorde faktisk, at jeg fik et endnu flottere resultat efterfølgende. Hvilket jeg er meget glad for. Det er virkelig rart, at jeg er blevet taget i hånden hele vejen og hvis der er nogle ting, så tager de sig af det med det samme fx blev jeg mød med forståelse ift. re-operationen. Det var meget tryghedsskabende.

Hvilken følelse får du, når du kigger dig i spejlet nu her efter?
Jeg er virkelig glad for resultatet og jeg føler mig bedre tilpas nu end før. Mine bryster passer bedre til min krop nu, fordi de er blevet gjort mindre.

Hvordan var dit forløb efter operationen?
Mit forløb her på Roskilde Privathospital har været fuldstændig fantastisk. Jeg er kun blevet mødt af sødt personale, god planlægning og mine operationer er gået ligesom de skulle, så det har bare været en virkelig fed oplevelse.

Hvorfor valgte du Roskilde Privathospital til din operation?
Grunden til, at jeg valgte Roskilde Privathospital er fordi min veninde også er blevet opereret her og fortalte mig om, at hun havde haft et virkelig godt forløb herinde. Det betyder enormt meget for mig, at jeg valgte et sted, hvor jeg følte mig tryg ved de mennesker, der skulle operere mig. Det er jo et stort indgreb, som også er permanent.

Har du et godt råd til andre kvinder, der ønsker, at få lavet en kosmetisk operation?
Hvis jeg skal give et godt råd til andre, som ønsker en kosmetisk operation så vil sige først og fremmest, vær’ hundrede procent sikker. Tænk det igennem, du har ikke travlt. Og når du først har taget en beslutning, så er det bare sådan at få det overstået. Hvis du fortsat er i tvivl, kan du altid bestille en forundersøgelse og tale om din kirurg om, hvilke muligheder, du har.

Set her bagefter, hvad ville du så ønske du havde vidst inden din operation?
Smerten var meget værre end jeg havde regnet med, så det skal du være indstillet på. Når det så er sagt, så er det hundrede procent det værd, når du er ude på den anden side.

→ Læs mere om udskiftning af implantater

→ Læs om fedtsugning

→ Læs om den brystforstørrende operation