Tryk på nerven ved indersiden af albuen (Compressio nervus ulnaris)

Den nerve, der forsyner lillefingeren samt halvdelen af ringfingeren, løber igennem en fordybning på indersiden af albuen. Det er her, man får “stød”, når man får en slag mod albuen. Stødet giver en stikkende og prikkende fornemmelser ud i de ovennævnte fingre. Hen over nerven ligger en bindevævsplade. Hvis nerven irriteres, vil der opstå en kronisk irritationstilstand i de ovennævnte fingere. Tilstanden er som regel forbigående, men hvis den varer i mere end 3 måneder – med konstant stikken og prikken i området – er den eneste behandling kirurgisk.

Ved det kirurgiske indgreb foretager man overskæring af bindevævshinden over nerven.

Dette giver mulighed for at lette trykket på nerven. Man forventer derefter, at der relativt hurtigt kommer funktion i nerven. Hvis der dog har været længerevarende tryk på nerven eller kortvarigt hårdt tryk på nerven, kan nogle af nervefibrene været gået til, hvorfor det kan ses, at det tager betydelig længere tid før, nerven kommer i gang med at fungere eller i svære tilfælde aldrig kommer til at fungere igen. Man vil dog i de fleste tilfælde se en betydelig bedring allerede efter 10 dage.

Forud for operationen skal du læse “Almene forholdsregler ved ortopædkirurgi” grundigt.

Go back

Bliv ringet op

Har du lyst til en uforpligtende samtale omkring dine muligheder?
Så udfyld formularen og bliv kontaktet.

Website (required)

Review
    Date
    Warning: Attempt to read property "post_date" on null in /customers/4/7/7/roskilde-privathospital.dk/httpd.www/wp-content/themes/roskildeprivathospital/parts/sections/testimonial.php on line 21